En lång dag...

Dagen har varit väldigt lång, förmodligen för att jag sov så dåligt i natt. Kan helt ärligt säga att jag sedan spenderade hela dagen framför tv:en. För mig är det dock inte så ovanligt så här i OS-tider. Jag tycker dock inte att det här OS känns riktigt så kul som det brukar men det kan ju vara för att sverige har mindre medaljchanser än på länge. Idag började vi dock att plocka medaljer. Emma Johansson tog Sveriges första medalj i form av ett silver i cyckling. Väldigt rtoligt och oväntat=) Det som jag dock blev gladare av var att se Ronaldinho göra två mål när Brasilien van med 5-0 mot Nya Zeeland. Och då menar jag inte bara att han gör två mål utan hur han gör dem och inte bara målen utan allt. Hur jä*la roligt han spelar, hur hela Brasilien spelar. Där kan man prata om bra fotboll=D
Men min favorit idag är ändå Michael Phelps, vilken otrolig kille och idrottsman. Han har varit en av mina favoriter i många år. Jag hoppas verkligen att han tar sina åtta OS-guld. Han började i alla fall jakten bra idag när han tog sitt första guld och satte ett nytt världsrekord. Jag skäms nästan för att säga detta men jag håller nästa på honom mer än på svenskarna.

Nog talat om OS för nu.. Jag har faktiskt tittat på lite andra saker också. Tittade på de sista två avsnitten i sesong 5 av One Tree Hill. Underbar serie och det sista avsnittet var otroligt bra och väldigt spänande. Jag insåg sen att sesong 6 inte har börjat sändas i USA än så jag får vänta på fortsättningen vilket kommer göra mig galen. Precis som jag håller på att bli galen på att sesong 2 av Gossip girl inte har kommit än( Det sista avsnittet var också väldigt bra).

Så det vara alltså det jag spenderade min dag att göra. Imorgon blir det att träffa tjejerna och planera inför Turkiet. Nu är det nästa bara tre dagar kvar..Börjar få resfeber!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0