Hemmapremiären!!

Igår kom dagen vi har väntat på så länge. Det va äntligen dags att marschera till söderstadion och se säsongens första riktiga hemmamatch. I år va det Superettan som gällde men trycket va minst lika bra som vanligt.
Stämningen va fantastisk redan när vi anlände till medborgarplatsen. Klockan sex började vi ( som polisen uppskattade var 6000) att vandra mot söderstadion i ett tåg fullt av förväntnigar och sång. 
Väl frame vid söderstadion intog vi våra vanliga platser i klacken och väntade på att läktaren skulle fyllas upp. När det dryga 11400 hade tagit sinna platser var det dax för låten i våra hjärtan!. Ett hav av halsdukar spred sig över hela söderstadion tillsammans med tifot.
 
Efter det drog äntligen matchen igån. Bajen gjorde 2 snabba mål, Filip Bergman och Linus Hallenius. Efter en halvtimme va det också Sundsvall tur att träffa mål. Efter det va det en hård match med många närkamper och farliga målchanser men när domaren tillslut blåste av matchen stod det klart att Hammarby hade vunnit.
Förra säsongen var glömd och en glatt sjungande klack hyllade laget innan vi tillsammans lämnade arenan sjungande och fyllda av oändlig lycka.
28 matcher kvar! Efter det ska vi stå där klara för allsvenska nästa år. Jag verkligen hoppas det och om vi kämpar som igår så tror jag även på det. Jag läste en krönika där det stod att Hammarby inte var Sveriges bästa lag men att de har sveriges bästa fans och tillsammans ska vi klara det. 
En till viktig faktor för att vi ska klara att ta oss upp är att vår nya hjälte Linus Hallenius blir klar och får vara skadefri, så att han kan fortsätta så här. (Skrev inte jag redan i början av försäsongen att jag trodde att det här skulle bli Linus år?)
   
Jag längtar redan till 1 maj då det är hemmamatch igen. Förhoppningsvis med runt 10000 på läktaren och en vinst mot Norrköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0