Owl City- Vanilla Twilight

The stars lean down to kiss you
And I lie awake and miss you
Pour me a heavy dose of atmosphere

'Cause I'll doze off safe and soundly
But I'll miss your arms around me
I'd send a postcard to you, dear
'Cause I wish you were here

I'll watch the night turn light-blue
But it's not the same without you
Because it takes two to whisper quietly

The silence isn't so bad
'Til I look at my hands and feel sad
'Cause the spaces between my fingers
Are right where yours fit perfectly

I'll find repose in new ways
Though I haven't slept in two days
'Cause cold nostalgia
Chills me to the bone

But drenched in vanilla twilight
I'll sit on the front porch all night
Waist-deep in thought because
When I think of you I don't feel so alone

I don't feel so alone, I don't feel so alone

As many times as I blink
I'll think of you tonight
I'll think of you tonight

When violet eyes get brighter
And heavy wings grow lighter
I'll taste the sky and feel alive again

And I'll forget the world that I knew
But I swear I won't forget you
Oh, if my voice could reach
Back through the past
I'd whisper in your ear
Oh darling, I wish you were here

Fin låt tycker jag, favoriten just nu, lyssna på den om ni inte redan har hört den. Annars har jag även fastnat på deras stora hit "Fireflies" som har en skön melodi även om jag tycker att texten är något konstig :P.

Nu var det ett tag sen jag skrev igen men det har inte hänt så mycket. Valborg firades i Uppsala som planerat. Det blev en lång men väldigt trevlig dag, tur att det blev så fint väder:) Första maj firades på söderstadion där det dock tyvärr blev förlust med 2-3 mot Norrköping. Det har sedan dess varit 2 matcher till. Assyriska borta som blev en grym match. Flera skade ledde till tidiga byten och med kvarten kvar hade vi en mittfältare i backlinjen, två vänsteryttrar och två högeryttrar på mittfältet och allt man hoppades på va att vi skulle kunna hålla 0-0. Matchen slutade dock 0-3 till oss efet mål av Linus, Castro och Simon. En riktigt superbra insatts av hammarby och en riktig nagelbitarmatch :P. Vi har också spelat en till hemma, mot Brage. Tyvärr blev det förlust med 0-1, något som dock kanske inte var så konstigt med tanke på att vi hade så många skadade. Hade till och med Jeppe i truppen + tre Htff:are. Riktigt roligt var dock att Johannes har fått så de två senaste matcherna eftersom Rami (tyvärr) är skadad. Han har varit säkerhetan själv i mål och har endast som sagt släppt in ett mål som inte var hans fel. Han har dessutom blivit nya publikfavoriten tillsammans med målkungen Linus och Simon som hela Söderstadion stod och sjöng efter senast. Imorgon är det match igen, hemma mot Öster. Vi får hoppas att det blir seger då för vi har inte råd att falla mer i serien om vi vill ta oss upp i år. 
Förutom fotbollen så har jag också börjat jobba på ica. Lärde mig kassan i onsdags och torsdags och sen hade jag öppning i lördags. Riktigt roligt faktiskt. Kul att inte bara sitta hemma längre, men eftersom jag bara är vikarie får vi se när det blir nästa gång men jag nar i alla fall jobb där under 4 veckor i sommar sen.
I söndags var vi uppe i Uppsala för att fira Linda som fylde 22 i måndags. Blev bara ettkort besök för att överaska henne. Även min underbara syster fylde år, fast i söndags, 23 år blev hon men eftersom hon bor i Kalmar så kunde vi inte fira henne då utan får ta och göra det när bror min fyller år senare i månaden. 
Det är nog allt som har hänt sen senast och jag tror att det är dax att avsluta det här inlägget nu för det har blivit extremt långt och om någon över huvud taget orkar läsa det blir jag imponerad;) Ska försöka att inta låta det gå så lång tid tills jag skriver igen. :D 

Kommentarer
Postat av: m

jag läste ju hela..

2010-05-13 @ 21:41:26
Postat av: Anna-IdaLoveFoki<3

orka läsa...

2010-05-31 @ 16:32:48
URL: http://ilovehsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0